Aki szeret számítógépes játékokkal játszani, annak a programozás is menni fog. Többek között ezzel az állítással is hirdettük képzésünket.
Kicsit felháborodva, néhányan az alábbi hasonlatokat hozták fel.
Aki szereti kenyeret, az pék is lehet? Aki szeret repülőn utazni, az pilóta lehet? Aki mozizni szeret, az meg rendező?
Az összefüggés valóban nem ennyire egyértelmű, és leegyszerűsítő ilyet állítani, de sok igazság is van benne. Alább összegyűjtöttük a szempontokat:
Ha valaki szeret számítógépen játszani, akkor valószínűleg szeret:
– gép előtt ülni
– sikerélményeket gyűjteni
– kreatív, alkotó és változatos feladatokat megoldani
– flow-ba kerülni
Ha még arra is kíváncsi, hogy hogyan működnek ezek a játékok, illetve szeret a dolgok mögé nézni és tanulni, akkor a programozásban is megtalálhatja ezeket az élményeket.
Sokan munka mellett pont azért játszanak, mert ebben találják meg az örömöt, a kikapcsolódást és a sikerélményt – amikor teljesítenek egy-egy pályát, vagy többjátékos módban azt a közösséget, akikkel jól érzik magukat együtt.
A játék szeretetén felül, ha valaki sikereket ér el az e-sportban, minden esélye megvan, hogy kiváló programozó is legyen, mert hasonló készségek kellenek hozzá: sokat gyakorolni, fejlődni, tanulni másoktól és örülni a sikereknek.
A PROGmasters programozó képzéseinek eddigi közel 400 résztvevője között nagy arányban voltak “gamer”-ek. Függetlenül attól, hogy mit dolgoztak korábban, a képzés alatt és miután programozóként kezdtek el dolgozni arról számoltak be, hogy hasonló élmények érik és alig várják a következő képzési ill. munkanapot.
Na jó, de akkor mi a válasz?
Egyikből sem következik egyértelműen a másik. Kiváló programozók dolgoznak, akik sose játszottak, és vannak gamer-ek, akikből sose lesz programozó, de a két tevékenység közötti hasonlóság vitathatatlan.
Mindenkinek érdemes elkezdeni “játszani” a programozással. A mai játékos oktató eszközökkel játszva lehet programozni tanulni, és ha megvannak az alapok, már elég egyértelmű, hogy hivatásának is szeretné-e az ember.
“Aki csak játszik, és nem jó az iskolában, az valószínűleg amúgy sem teljesítene jól az iskolában. A játékokból viszont meg lehet tanulni bonyolult és hosszú stratégiákat, és pontosan erről szól a programozás, bonyolult hosszú lépésekről, amelyekkel eljutunk a célunkig.” – Apple-alapító Steve Wozniak (index.hu)