Tudod ki az a Douglas Engelbart? Kevesen tudják. Pedig neki köszönhetjük a számítógépes egeret, ami nélkül nem csak a programozók, de az egyszerű felhasználók is rendesen meg lennének lőve. Az ötletet Engelbart 1963-ban, egy kutatás során vetette fel a Stanford Kutatóintézetben. Az első neve nem is egér volt, hanem „bogár”. (Most hirtelen belegondoltunk, hogy hogyan nézne ki egy bogár a PROGmasters logójában. Mondjuk furán, na.) De mivel a bogaraknak nincsen farkincájuk, mindenki egérnek kezdte hívni.
Természetesen kísérleteztek más irányítási megoldással is: a többi kütyü mind másra reagált (volt olyan is, amely az állra és orra szerelve a fej mozgását követte), az „egér” volt azonban a legegyszerűbb és legpraktikusabb. Szép azonban nem volt, sőt. A szerkezet két, egymásra merőleges fogaskereket használt, ezek érzékelték és közvetítették a számítógépnek a két irányt. A feltaláló 1970-ben szabadalmaztatta az egeret, hivatalos nevén „X-Y Pozíciójelző képernyős rendszerekhez”-t. (Nem egy egyszerű név, bajban is voltunk most, hogy hogyan tegyük tárgyesetbe az elnevezést.) Engelbart úgy álmodta meg, hogy a felhasználó folyamatosan egyik kezében tartja az egeret, a másik kezével pedig ír a klaviatúrán.
A ma ismert egér igazi elődjét Bill English találta ki a Xeroxnál. Ez már golyót használt, és így bármilyen irányban tudott mozogni. A legmodernebb egeret az École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) munkatársa, Jean-Daniel Nicoud találta ki, és az EPFL mellett megalakult Logitech gyártotta sorozatban.